شنبه, 07 مهر 777 19:02

بازدید از جزیره بوموسی

در دومین روز از سفر به استان هرمزگان، از جزیره بوموسی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کردم.

پنجشنبه 7 آذر 1398- ساعت 7:30 به اتفاق اساتید و دانشجویان با پرواز فرندشیب نداجا راهی جزیره بوموسی شدیم. سردار غلامشاهی فرمانده منطقه به همراه فرمانده قرارگاه راهنشی امام سجاد(ع) به استقبال آمده بودند. سردار غلامشاهی سخنرانی خوبی برای دانشجویان ارائه داد و با مقایسه وضعیت امروز نظامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز با گذشته، دانشجویان را نسبت به نقش بارز نیروی دریایی سپاه در تغییر رفتار نظامیان آمریکا در منطقه و پاسخگو کردن ناوهای جنگی آنها توجیه کرد. بحمدالله نیروی دریایی سپاه حضور قدرتمندی در منطقه تحت مأموریت خودش دارد، برد موشک های ساحل به دریای ندسا بیش از عرض خلیج فارس است و هیچ یک از ناوهای نظامی بیگانگان در این منطقه از تیررس موشک های نقطه زن نیروی دریایی سپاه خارج نیست. دانشجویان روز سه شنبه نیز از منطقه یکم نداجا و قرارگاه پدافند هوایی جنوب بازدید کرده بودند و در جریان آمادگی ها و توانمندی های ارزشمند ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته بودند .
قبل از بازگشت به بندر عباس گفتم برنامه سفر را تغییر دهند، یک ساعت دانشجویان به بازار بوموسی رفتند و خرید کردند. در ادامه از قسمت های مختلف منطقه و سنگرها و سامانه های مستقر در جزیره بازدید کردند.

ساعت 11:30 راهی بندر عباس شدیم. در پرواز با یک سرباز وظیفه ویک پاسدار جوان صحبت کردیم. به آنها گفتم گام اول انقلاب اسلامی را ما نسل قدیم تا اینجا رساندیم و حاا نوبت شماست کهه گام دوم انقلاب را با قدرت ادامه دهید.

ناهار را میهمان فرمانده محترم منطقه یکم دریایی ارتش امیر دریادار دوم محمدی بودیم. قبل از صرف ناهار، فرزندم دکتر سید حمزه صفوی استاد دانشگاه تهران که در این سفر همراه اینجانب بود، تحلیلی از روابط ایران و عربستان برای دانشجویان ارائه داد و رقابت عربستان با ایران را از دیدگاه عربستان سعودی بصورت علمی بیان کرد .

ساعت 15 به پالایشگاه ستاره خلیج فارس رفتیم. مهندس دادور مدیرعامل پالایشگاه بدو ورود دانشجویان را همراهی کرد.

انصافاً پالایشگاه ستاره خلیج فارس، مهندس دادور و مهندسان جوان آن نماد خودباوری و توانمندی جوانان ایرانی هست و متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اجرای این پروژه نشان دادند که می‌توانند کارهای بزرگی را بدون اتکا به شرکت‌های خارجی انجام دهند. پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور، با ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید روزانه 37 میلیون لیتر بنزین یورو5 و 14 میلیون لیتر گازوییل، 4 میلیون لیتر گاز مایع و 3 میلیون لیتر سوخت جت احداث شده است و هم اکنون نیمی از بنزین کشور را تولید می کند .

پس از بازدید از بخش های مختلف پالایشگاه به محل استقرار بازگشتیم و ساعت 21 راهی تهران شدیم.